تکرار ادعای تروئیکای اروپایی علیه برنامه هسته‌ای ایران 

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه‌ای ضد ایرانی بار دیگر ادعا‌های خود علیه برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کردند.

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست شورای حکام ضمن تکرار ادعا‌های ضد ایرانی خود در خصوص برنامه هسته‌ای ایران افزایش تدریجی و محدود روند اجرای توافق ایران و آژانس برای حل‌فصل مسائل پادمانی را کافی و رضایت بخش ندانست.

در بخشی از بیانیه ادعایی تروئیکای اروپایی آمده است: «تن‌ها اجرای کامل تعهدات بیانیه مشترک و مهمتر از همه تعهدات قانونی ایران تحت موافقتنامه جامع پادمان، می‌تواند اعتماد را درباره ادعای ایران مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای این کشور فقط در خدمت اهداف صلح‌آمیز است، بازگرداند.»

تروئیکای اروپایی در ادامه این بیانیه خواستار تداوم شفافیت کامل در مورد تمام مسائل پادمانی مرتبط با ایران شد و از ایران خواست به مسائل باقی مانده رسیدگی کند و بدون تأخیر بیشتر، اطلاعات فنی معتبری در مورد مکان‌های فعلی مواد هسته‌ای و تجهیزات آلوده در رابطه با تورقوزآباد و ورامین ارائه کند.

سه کشور موسوم به تروئیکای اروپایی متشکل از فرانسه، آلمان و انگلیس دیروز (سه‌شنبه) با طرح ادعا‌هایی بی‌اساس، نسبت به فعالیت‌های اخیر ایران در زمینه غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر آن ابراز نگرانی کردند و مدعی شدند که ایران به نصب سانتریفیوژ‌های پیشرفته برای غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار